Slapp slappare slappast med bloggandet

Det var inte igår som jag skrev något här.
Sommaren kom och vips så var den över. Jag försöker komma på om det hände något speciellt, eller om dagarana bara rann iväg utan åthävor.
Äldsta dottern flyttade ju in här på gården, det kommer jag ihåg i alla fall *S*. Undomarna drällde nog mest här hemma förrutom yngre dottern som sommarjobbade 4 veckor. Sonen kom hem ifrån Norge till yran. Men honom såg man inte så mycket av.
En tur till har han varit hit och det var ju mindre roligt för honom med den resan. Begravning för en av  hans kompisar.

Yranstråket var jag på några gånger. Åkte med Thomeé när Kentucky spelade. Jättekul lagom resa i vackert svalkande väder i sommarhettan. Det var fullt på båten och ett härligt hålligång av dom flesta. Liten smal yta där dom spelade. Dansa (bugga), gick galant ändå.




Bilen sålde jag för nån vecka sen. Tyckte mig inte ha råd att ha den kvar. Nu när vi bor så centralt så gick det veckor emellan jag körde och då var det mest för storhandlande på Willys :-)). Sist men inte minst, allt hämtande på nätterna av ungdomar, läs ene sonen. Det blev så när han ändå visste att jag var hemma och skämt bort honom med det.
Nu får han cykla eller passa bussar *ler*.

Köpte mig en sprillans ny cykel istället på Egons. Dom hade nersatt pris och den är så fin så fin.
Breda vanliga däck, fotbroms, lyse och 3 växlad. Perfekt för mig. Köpte till en cykelkorg som dom fick sätta fast.
Så nu cyklas det istället *nyttigt* och det kan ju känna på en lathund :-))).
Ikväll (igår måndag), var jag iväg till Lungvik och föräldramöte. Lagom tur på hojjen. Samma tur blir det ikväll, tisdag, när det är föräldramöte för andre sonen. På torsdag är det dotterns tur på PC. Få se om jag ids cykla dit.
Onsdag blir det buss till äldste sonen som fyller 33 år. Han fyller egentligen på torsdag, men han får fördela gracerna och firandet på fler dagar.

Kanoners också att hyresvärden kunnat hyra ut min garageplats så jag slipper betala för den.
Inte fick jag ut för bilen det jag tänkt. Men vid närmare eftertanke ska jag ändå vara glad att den blev såld. Den hade sina fel och hade gått nästan 40 tusen mil. Skönt att slippa såna bekymmer som reparationer och stooooooooooora utgifter.
Så nu rullar den runt så fint i Sollefteå. Där rostar bilarna sönder fort som attans. Nästan när dom står och kollar på bilen så ser dom hålen bli större och större. Så lär det väl bli här nu också, när dom kör igång med salteriet.

Jag hade inte kört 350 mil på ett år. Billigare att hyra en bil om och när det behövs.
Synd för Willys som missar mitt stoooooooooorhandlande varje månad :-)))).


Kommentarer
Postat av: sanna panna

hahahahahaha ja men ja överdrev lite då i bloggen men de kändes så iaf hahaha stackars sambo man har som kmåste kliva upp o fixa men va fan de är dom ju till för eller???.......

kram på dej :)

2008-09-25 @ 23:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0