Raggandets konst

Så har jag då varit ute på lokal med vänner.
Jag är inte ut så ofta och är både lite tillbakadragen och har lite svårt inför jargonen som är på krogen. Även om jag tycket det är jättekul och gillar lite uteliv ,så gillar jag inte "spelet" som förekommer.
Jag går inte ut för att ragga upp någon för natten. Samtidigt som jag gillar att bli uppvaktad, som en bekräftelse över
mig som kvinna och person, så är jag ju medveten om att det är något som görs för att få sällskap över natten och sen inget mera. Jag klarar inte av "spelet" som är. Antingen så är man intresserad eller inte. Det sållas ganska snabbt ut vilka som är "seriösa" och har något av sig själva att bjuda på som person och sen ser om det är någon som kan intressera att träffa i nyktert och vanligt liv. Jag skrämmer nog iväg dom flesta som bara är nattfjärlilar och bara desperata vill ha en sängvärmare. Det visar sig oftast efter trevligt samtal och som en inflik i samtalet så frågas det efter åldern, barnantal och jobb.. Då ska det ut och röka och sen ser man inte röken mer av den personen :-)))).
Jag tycker det är kul, för jag ljuder aldrig om sånt.  Hursomhaver så var kvällen och utekvällen jättekul.

Skjutsade dotter till tåget i torsdagskväll för skolresa tom söndag och i går så skjutsade jag äldsta dottern till flyget för resa till Stockholm över helgen. Sönerna har varit dåliga i förkylning och magsjuka i veckan.

Veckans höjdpunkt var att äldsta dottern fått lägenhet här på gården. Hon flyttar in i sommar.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Trist att man inte ska kunna vara ärlig utan att skrämmas...

2008-05-17 @ 03:24:23
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Marie

Jag tycker de är kul att gå ut och se hur "spelet" funkar, tyvärr blir de inte så ofta, har ingen som vill följa med och sitta några timmar nånstans och surra....jag gillar inte ställen med hög volym... Har tänkt på att de här med ring på vänster ringfinger inte hindrar karlar från att försöka ändå...*S*....ring på mitt finger alltså....ja ibland hindrar inte ringar på deras egna fingrar heller....

2008-05-23 @ 13:50:59
URL: http://mariesandrahem.blogg.se/
Postat av: Marie

Jo jag bor ääääända borta i Torvalla....:-)

2008-05-23 @ 17:57:28
URL: http://mariesandrahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0