Pyssel och donande

Dagarna bara ilar iväg med raketfart. I helgen var det ju pingst och jag vet inte i vilken grop jag haft skallen. Hade helt missat att det var just den helgen.
Jag var barnledig i helgen och bara vilade och sov.
Nu i slutet på skolterminen händer ju en del för ungarna på skolan. Det är föräldrasamtal för var och en och nu är dom avklarade. Möte på skolan var det om dotterns skolresa och nu på torsdag bär det iväg till Göteborg för dom. Hon är nervös nu över att han ska bli sjuk till dess. Sönerna är sjuka och ene sonen kräktes idag. Stackarn hann inte ens till toa.

Dottern är hur fin som helst i tänderna nu. Hon har haft tandställning (räls) i ett par år och fick ta ut den nu i veckan. Det lönar sig att "plåga" sig med sånt skrot i lilla munnen :-)))). Nu har hon en plastskena upptill och nåt insatt på insidan av tänderna på nedre tandraden. Dygnet runt en vecka och sen bara på nätterna. Det får hon ha nu några år så inte tänderna åker tillbaks dit hon hade innan. Dyrt blir det om hon slarvar bort plastskenan och den andra. Det kostar drygt en femhundring för varje. Som jag då får betala (vill inte).

Sommardäcken är pålagda nu och bilen är fortfarande ren och fin :-). Stora dottern har chans på en tvåa här på gården. Ett byte från den hon bor i nu och lite drygt en tusing billigare blir det då för henne. Vi var dit och kollade i söndags och den var så fin och fräsch. Hoppas innerligt hon får den. Kul för oss också att få henne lite närmare oss.
Nu ställer sig nog vän av ordning på bakhasorna. Men jag är ingen som ränner hos ungar när dom flyttat hemifrån.
Fast lite oftare än 2 gånger om året lär jag ju kila upp till henne :-)))).
Idag var vi iväg och handlade på Willys. Åkte förbi och hämtade gardiner som jag köpte på tradera. Härliga 70-talsgardiner till köket och dotterns rum. 6:-/ st betalade jag och ingen frakt heller, genom säljaren bor här i stan.
Nytvättade och upphängda nu.
Nya blomster måste det nog bli där i fönstret. Dom som finns där växer så det knakar och sneda är dom också och ungarna klagar över att dom inte ser ut *ler*.



image30

Kommentarer
Postat av: Marie

Tradera är toppen, jag köpte "nya" julgardiner i höstas, tror de gick på ca 100kr till kök, vardagsrum och ett sovrum, sen köpte jag till dom andra 2 sovrummen på Kupan, 50kr....sånt gillas :-)

2008-05-23 @ 13:48:00
URL: http://mariesandrahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0