Häggen blommar

Härliga tider är det nu när våren kommit och nästan som sommar är det med värmen. Igår när jag var ute i ärenden och gick där vid ovansidan av Traktören så kände jag en härlig doft...hägg....trädet som står nedanför Gamla Kyrkan har blommat. Det är oftast när häggen blommar som jag känner att sommaren är på väg. Det är många minnen som väcks till liv. Härliga ungdomsminnen och även från senare tid.

Morsdag var det i söndags och alla barnen utom sonen, som jobbar i Norge, var hit. Lilla barnbarnet växer och utvecklas för var gång man ser henne. Full av spring i benen och upptäckarlusta. Hur i hela fridens namn orkade jag med alla barnen när dom var små?

I onsdags fyllde jag år och då var dom alla hit igen :-))). Fick ett presentkort på Kapp Ahl och bluetooth headset.
Klockrent var det och passade perfekt dessutom till min mobil i färgen. Dagen innan hade min nya mobil kommit så det var ren lyckträff att det stämde ihop.
Barnen är härliga och snälla som skämmer bort sin mamma *ler*. Nu ska det shoppas kläder.


I tisdags var jag på min första träff med New Friends på Törners. Många var där och kul att få börja lära känna lite
folk här i stan.

När jag fyllde år så fick jag vykort med grattishälsning från min barndomskompis mamma. Skamligt är det att jag inte varit och hälsat på henne en endaste gång sen jag flyttade in till stan. Vi bodde ju bara husen bredvid varandra. Nu har hon flyttat till samma stad som hennes barn och barnbarn. Hon är över 80 år och jag tycker det är så positivt när folk förändrar sina liv...det hör inte samman med ålder. Mer pigg och rolig i sinnet än vad hon är får man leta efter. Även om kroppen åldras så kan man ha livsgnistan kvar ändå.



image31

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0