Fixande och donande

Dagarna bara ilar iväg och redan är det maj månad.
Sista april var lugn här. Söner var på var sitt håll med kompisar på majbrasa och smällande av rakter. Jag hade tänkt sälja bilen. Men inser att när man har tonåringar så behövs den. Hämtade hem ene sonen mitt i natten.

Igår tog jag tag i fönstereländet på balkongen. Inte det lättaste att putsa. Många och stor är dom. Köpte en fönsterskrapa med putsduk också på. Den har teleskopskaft för att nås bättre med. Den var bra, men ändå  inte helt lätt att hänga halvvägs ut och få till det. Det blev ändå renare än innan. Tog in hyllor och stolar som jag duschade av i badkaret. Alla smålyktor diskade jag upp och som slutkläm så knätorkade jag golvet. Huga vad skitigt det var och många vattenbyten. Jag gillar skarpt vår stora balkong, utom när det ska städas där :-))). Nu är det bara den lilla delen kvar där att torka golvet. Rent är det ett tag tills allt damm utifrån gatorna skitat ner igen *ler*.
Stora dottern kom efter sitt jobb och vi tog ett glas rött där på balkongen. Härliga tider nu när man kan sitta ute, vare sig det regnar eller inte.

Skoldax imorgon igen efter en veckas lov för ungdomarna.

Kommentarer
Postat av: Suss

Kul med blogg. Visst är det härligt att kunna skriva av sig nånstans ?! :-) Blogga på ! :-)

2008-05-07 @ 17:08:12
URL: http://maggan.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0