Vardag och ändå inte

Så är det då slut på påskhelgen. Sonen har åkt tillbaks till Oslo.
Himlans kul när han är hemma, omän man bara träffar honom som
hastigast mellan varven. När han kommer  och slänger in sin väska och
sen ut på sitt röjande. Sen dyker han upp mellan varven. Men på påskaftonen
kunde jag ändå samla 5 av 6 barn här på middag. Hade kommit över färsk
lammstek och det blev så himlans gott.

Igår morse var det inte roligt för dom som kom i min väg.
Ene sonen åkte iväg med sin bas kvällen innan till en kompis.
Tio över sju igår morse ringde han och behövde skjuts hem.
Lite förvirrande med bussarna genom det var påskdagen.
Oslosonen hade haft bilen och parkerat med tom tank. Jag körde
till Shell, men där var stängt. Som tur var så ringde sonen att bussen hade
kommit. Nu är jag nervös att jag inte tar mig till macken för att tanka.
Inte kul att få soppatorsk mitt i korsningen här utanför.

Förkylningen ger sig inte här. Dottern är jätteförkyld och vi andra mosiga.
Det är tur i oturen att det är lov så dom inte missar något på skolan.

Kallt är det ute. Upp och nervända världen. Tidigare i vinter så var det ingen
snö och blask. Nu när det snart är april så är det kallt.
Tog en tur ner till badhusparken häromdagen och promenerade lite
på isen. Solen sken och det var så himla skönt. Mycket folk var det därnere.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0