Nattuggla. Snö, webtv och nattankar

När katten är borta så dansar råttorna på bordet :-).
När ungarna är borta så blir det både det ena och det andra innan sängdax.
Kollar program på web tv , bla. som jag missat under veckan.
Nyss kollade jag ett program från Ryssland om en 9 barnsmamma och hennes liv.
Dokumentärer är intressanta. Jag har ju inte 9 barn utan "bara" 6 st.
Säga vad man vill om Sverige, men att vara ensamstående mamma här är inte
i närheten av vad många får genomnhärda i andra länder.
Hade jag bott i Ryssland hade nog jag varit både tandlös och haft jobb
i nån ladugård eller annat slitjobb. Det är kvinnor med stål som klarar sånt.
Jag slutar aldrig att förundras över hur vi kvinnor klarar av det mesta.
Jag känner en stor avsky för män många gånger och hur lindrigt dom kommer undan
eller lever sina liv fast dom också är delaktig i hur kvinnornas och barnens liv blir.
Jag får bara hoppas att jag har kunnat få till mina egna söner så man inte
behöver skämmas över hur dom behandlar kvinnor.

Snön fortsätter att falla och fotade lite från balkongen. Snösvängen fungerar som synes
med nytagna foton från 4:e våningen på min balkong

image22


image23

Ska man åka söderöver kanske?

image24

Kommentarer
Postat av: sanna panna

hahahahahaha bara 6 ungar jisses du har legat i du...
Jag vet vart du bor ja (bilderna) vi flyttade ju från samma adress som du i juni i fjol bodde ju i en femma näst längst upp hörn lägenheten mot Frösön.....kram....
O jag har 3 ungar ja o ett bonus barn (sambons flicka)

2008-03-03 @ 13:56:35
URL: http://raskan99.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0