Idétorka

Här skriver man inte allt för ofta.
Glömmer bort bloggen mellan varven och är så trött nuförtiden
så jag orkar knappt vara vaken alls. Det händer inte så mycket
heller. Är mest hemmavid och sen nån promenix till affären.
Men idag var en bra dag. Skjutsade dottern att hämta sin dator hos min
äldste son. Nu är livet på väg tillbaks för henne och hon har en renrensad
dator att lägga in allt möjligt i igen :-).
Roligt också att hon hittade en rosa panter på tradera. Det gosedjuret
var hennes älskling när hon var liten. Sen har den försvunnit nån gång
i alla flyttar. Den ska jag bevaka och ge henne :-).

Roligt var det också att träffa sonen och lilla barnbarnet. Mitt hjärta kan ju
inte annat än smälta som smör i solsken, när hon kommer emot mig
med framsträckta armar och vill bli upptagen.
Men oj sicken fart det är på lilltrollet. Inte en sekund är hon still.
Tänk vad man själv glömmer fort. Jag har ju själv haft x antal ungar i
den åldern och tätt inpå dom också. Jag var ju yngre och friskare då och orkade mera.

Jag undrar var en av mina gosöner finns nu på sin resa till Thailand. Halv elva på förmiddagen
igår tisdag, flög han iväg. Sicken resa han åkt iväg på! En månad ska han vara borta.
Bla ska dom åka runt i länderna runt kring där också.
Jag brukar inte vara orolig när han reser iväg. Men den här gången är jag det.
Jag hoppas verkligen att allt ska gå bra. Dottern är jag inte lika orolig över. Hon
har mera skinn på näsan och doppar den inte överallt (bara på andra sätt :-))).
Nu när han bott hemma här lite, så har jag upplevt honom lite vilsen och sårbar.
Men man får väl klippa navelsträngen. Det är ju x antal ungar man ska göra det med.

image8

image7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0