Nattfrid

Nätterna är så häligt avslappnande. Ungdomarna sover och allt har bara varit bra
under dagen. Inget speciellt har hänt och det är också skönt.
Det är alldeles tyst här och fridfullt.

Jag är så glad i min dator. Behändig och lättsam. Prylar är nog min grej.
Kläder och nöjen kommer i andra hand för mig. Visst behöver man ut och
lufta sig bland folk mellan varven också. Men behovet av nöjen är ju inte lika
stort nuförtiden. Känner stor förnöjsamhet med mitt liv och varje dag är bra.
Förr i tiden skulle det hända saker runt mig mest jämt. Gjorde det inte det, så
fixade jag alltid till det. Därför njuter jag av att känna friden i att bara finnas till
och njuta av varje dag som den är och vill jag att det ska hända något, ja då
fixar jag till det så också.

Idag, eller rättare sagt igår onsdag, så var jag och storhandlade på Willys.
Billigare och bättre att storhandla där istället för att handla mest varje dag här i stan.
Skönt att ha det bortgjort också. Den här gången var jag helsvettig innan jag kom hem.
Massvis med folk där och trångt överallt med "stoppar" här och där.
Fyndade lite på ÖB också. Dom har 50 % på det mesta inför flytten till nya lokaler.

Förkylningen vill inte ge med sig riktigt. Det går nån dag jag är halvbra, sen kommer
stora mosigheten tillbaks. Undomarna mår likadant och vill inte missa för mycket
på skolan. Så dom är bara hemma en dag nu och då och blir inte riktigt friska.
Men man får vara glad så länge man slipper magsjukan som många har.

Nej, nu ska jag lägga mig och slöglo lite på tv i sängen.

Fotade av "tavlan" med foton på äldste sonen när han var liten. Hans lilltös är så himlans
lik honom när han var liten. Även foto på min pappa, farmor och farfar. När sonen
var ett år. Min pappa var yngre än mig när han fick sitt första barnbarn. 46 år var han.
Saknar honom och  allt jag inte hann prata med honom om och att inte få lära känna
honom ordentligt. Hoppas han är med mig ändå.


image15

Kommentarer
Postat av: sanna panna

tack för din kommentar
nu i efterhand så är de nog så att ja skriver väl vad ja känner för o struntar i va en DEL tycker dom behöver inte ens gå in på min blogg
ha en BRA dag kram

2008-02-21 @ 13:30:33
URL: http://raskan99.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0