Varje bloggare med självaktning....Bröllopspresent

Önskar alla en fin luciakväll

När jag kikar runt på olika bloggar så verkar alla baka och pynta så det står härliga till.
Så för att ha lite självaktning kvar, så lägger jag ut mitt sparsmakade bak idag *S*.
Iddes inte baka lussebullar, så det fick bli saffransmuffins och pepparkaksmuffins istället.
Glömde ta i russinen i dom förstnämnda. Men dom går äta ändå. Pepparkaksmuffinsen är försvinnande goa.
Jag hann knappt ta dom från plåten förräns ungdomarna norpade där , "småråttorna mina".
Trista ser dom ut, men goa är dom.




Jag måste få visa den vackra kaffe och theservisen jag var och hämtade igen igår. Det är bara några av kopparna som syns på fotot.
När jag gifte mig för 35 år sedan (huga vad tiden går), så fick vi denna servis av min mamma och pappa.
Av olika orsaker så kunde/fick jag inte ha den kvar nån gång på 80-talet och lämnade den hos en fd granne.
Träffade henne för ett tag sedan och hon tyckte att jag borde hämta hem den igen. Igår så blev det av och jag är så lycklig över att ha den  hemma igen. Nostalgi är det ju. Sen att maken och jag skildes efter nåt år är ju en annan historia. Äldste sonen får väl ärva den efter mig *ler*.  Det är riktigt fint engelskt porslin med många koppar, fat, assietter + socker och gräddkannor på fat.
Jag var bara 20 år när jag gifte mig. Var man tokig eller var man tokig???


Kommentarer
Postat av: sanna panna

muffins e ju godare än lussekatter så de gjorde du rätt i o baka dem istället,jaha kaffeservisen??

ja vill veta varför den vart kvar jööö-----



alltid nyfiken *:)

2008-12-14 @ 10:48:36
URL: http://raskan99.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Saffransmuffins? Vilken idé! Men självklart skall de ju vara UTAN russin... mjuka russin (som de ofta blir i bakverk) är ju ingen höjdare -go saffransmuffins utan russin! :.)



Och vilken vacker servis! Verkligen tokig som gav bort den! ;.)



Tack så hemskt mycket för kommentarerna, om du bara kunde förstå vad det betyder! Tack.

2008-12-14 @ 16:03:50
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Sjabbig men chic

Va?! Har du sex barn! Det är respekt det!

Baket ser jättegott ut! Jag länkar till dig jag med.



Kram från Lisa

2008-12-14 @ 21:19:34
URL: http://www.sjabbigmenchic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0