Sovrummet

Nu har jag hoppat runt på andras bloggar igen och såg ett sovrum som är rena drömmen. Vänder mig om och kollar mitt egna. Det kan jag absolut ICKE fota och visa här *skrattar*.
Rummet är stort. Ligger mellan vardagsrummet och köket. Mellan vardagsrummet och hit så är det stor öppning. Ingen ram sitter där så att dörrar kan sättas in. Antagligen är det här rummet menat som matrum. Jag har höga hyllor i båda rummen som står för hålet. Inte nån perfekt lösning. Men jag vill inte kosta på här (hyreslägenhet) med att sätta igen där eller fixa med dörrar dit. Här kommer vi bara att bo tills ungdomarna börjar lämna boet.
I alla fall. Stor säng har jag, 160 cm...sängbord, hylla för skrivaren och annat, byrå med tv på, smalt lite högre  skåp"traderakläder", gammal bokhylla (loppisköp)  fylld med "traderagrejs" , en sån förvaringsbox  (för trädgårdsdynor) full med "traderakläder", provdocka.  Sist men inte minst, min datorhörna...Ingen, och då menar jag det verkligen, skulle få ett uns av inspiration av mitt sovrum *skrattar*.
Det är nog tur jag lever singelliv. Ingen karl skulle stå ut med ett sånt oamoröst sovrum :-).

Lägger in en bild på min "drottningsäng"  som jag byggde till och målade när jag bodde i förra radhuset och sov i vardagsrummet. Jag var ganska mallig över den sängen *skryter*. Den prydde sin plats fint i vardagsrummet.
Sålde den sen på blocket.

Väggen är grisskär. Det var spalje mellan köket och rummet. Där byggde jag igen med spånskivor och skulle måla med terrakottafärg. När färgen hade torkat så var den grisskär *skrattar*. Nåväl, när jag flyttade ut ifjol så ville hon som flyttade in efter oss behålla igenbyggandet och färgen gillade hon *häpnar*.

Märkligt hur man ändrar smak på nåt år. Idag skulle jag inte målat sängen blå eller väggen i den färgen det var tänkt, terrakotta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0