Sen

Jag är en mästare på att säga sen, jag gör det sen. Allt det tråkiga som man egentligen inte
vill göra och när man väl gjort det så känner man sig otroligt nöjd. Många gånger är det snabbt
gjort också. Det man skulle göra sen. Tex städa och putsa fönster. Den här årstiden är skoningslös.
Allt damm och annat skräp syns otroligt väl i ljuset. För att inte nämna fönstren *ryser*.
Här i stan så dammar det nåt otroligt nu från gatorna. Balkongen är alldeles grå av damm.
Men innan dom sopar upp här utanför är det ingen mening att skura upp där.
Fönster putsade jag förra helgen. 4 fönster går mot ena gatan och vardagsrummet och mitt
rum går mot andra gatan och är mycket lättare att ta. Dom jag tog förra helgen var en riktig
rysare. 4 våningar upp och fönstren är så höga så jag måste stå på en stol. Inget för en så
pass höjdrädd som mig. Igår var jag och köpte mig en mojäng med skrapa och putsduk
med utfällbar stång. Alla fönster på den inglasade balkongen ska ju också putsas *ryser än mer*.
Det står på listan...sen....Min bil är nog stans skitigaste...den står också på listan...sen....

Stänger man av allt man ska göra...sen...så är det njutbart ute nu. Inte värsta sommarvärmen,
utan mer den spirande förväntansfulla. Få årstider är så full av förväntan som vårvintern.
Hela våren och sommaren ligger som blanka blad framför en. Oftast gillar jag hösten bättre.
Då går allt till ro och man kan varva ner utan  dåligt samvete. Det känns oftast prestationsångestfullt
den här årstiden. Man ska blomma upp av glädje och vara full av livslust och pigghet.
Man kan ju däcka av mindre. Våren och sommaren är så kort och man ska ta ut det mesta
möjliga av det.

Ungdomarna är trötta av skolarbetet och glada över en veckas lov nu. Skam är det också att
det är så dålig skolmat. Skam att inte dom ska få äta sig mätta och få vällagad vettig mat.

Hoppas vädret håller i sig över sista april och att det inte blir så mycket fylla iom firandet.
Läste i tidningen om all mobilisering av polis och andra inför den helgen.


Nej, nu ska jag ta tag i lite som jag skulle gjort...sen..*ler*.

image28

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0